Accessor Telematics

Keep scrolling! Keep scrolling!

Accessor gör det möjligt för stora telematiktjänsteleverantörer och tier-1 kunder i alla vertikaler, i alla regioner, att tillhandahålla moderna, flexibla och högkvalitativa lösningar till sina slutanvändare, såsom digitala körjournaler och programvara för administration av tjänster inom fleet management. Accessors lösningar är trendsättande och skapar obegränsade möjligheter för sina kunder. Organisationen är liten, kundcentrerad och flexibel, och deras medarbetare är handplockade, mycket erfarna och med ett gemensamt uppdrag – att skapa framtiden.

Mer om kunden finns att läsa här: https://www.accessor-telematics.com/

PROBLEM

Mikael Fernholm CTO på Accessor Telematics skulle leda utvecklingen av Accessor Telematics-plattformen medan det hela fortfarande bara var en idé, och behövde ett team med specifik kompetens för att ta det från vision till en verklig lösning. Med den välkända svårigheten att hitta tekniska personer med rätt kompetens och erfarenhet, och även med en begränsad budget, började Accessor överväga att anställa konsulter offshore.

Mikael har dock, precis som många andra, haft en viss skepsis mot konsultbranschen på grund av risken att ta emot arbetare som inte tänker långsiktigt, och som mest fokuserar på att göra sitt jobb enligt specifikationer här och nu och inget annat.

LÖSNING

Vid den tiden hade han en koppling till en av grundarna av Digital Dividend Sweden, och bestämde sig för att anställa ett team bestående av remote utvecklare från deras kontor i Pakistan och en utvecklare på plats från deras Kontor i Sverige

Med Digital Dividend hittade Mikael inte bara en lösning som var kostnadseffektiv, utan också en partner som var engagerad, med hög kompetens och engagerad i att förstå och leverera verkligt värde. Det faktum att Digital Dividend även hade stabila

processer för anpassning och överbryggande av barriärer som skillnader i språk, tidszon och kultur, samt verktyg för effektiv kommunikation gjorde samarbetet smidigt, enkelt och produktivt.

RESULTAT

Samarbetet med Digital Dividend gav dem den välbehövliga kompetensen och som ett resultat fick de hjälp att gå från idé till en verklig lösning, såg den lanserad och den finns fortfarande på marknaden idag, driver intäkter och skapar framgångsrikt nöjda kunder och användare. Bland deras kunder finns t.ex. ABAX, en världsledande aktör inom Fleet Management.

”Vi rekommenderar starkt Digital Dividend. De erbjuder teknisk och strukturell kompetens på hög nivå. Sättet de hanterar buggar, pågående arbete och utmaningar är exemplariskt, och deras förståelse för vår situation och vision, smidig kommunikation, uppsättning kommunikationsverktyg och fantastiska språkkunskaper gör det enkelt att arbeta med dem.”

AVSLUTANDE KOMMENTAR FRÅN KUNDEN

Accessor har anställt utvecklare på plats och på distans från Digital Dividend sedan 2013 och Mikael är mycket nöjd med samarbetet. Han tycker att Digital Dividend erbjuder ett starkt utbud med teknisk bredd, vilket gör det lätt att få rätt kompetens. Mikael upplever att varje enskild konsult är intresserad av att förstå produkten och företaget, och att säkerställa leverans där både de och slutkunden är nöjda.

”Vi har upplevt fokus på kundvärde, resultat och leverans. Konsulterna vi har anlitat är delaktiga, bär visionen, bidrar med värdefulla perspektiv och är verkligen engagerade i att skapa resultat”

Han är också nöjd med deras enkla och öppna kommunikation och säger att support ges på överenskomna och förväntade nivåer.

”Svar ges inom utlovad tid och vi får alltid hjälp när det behövs”

Mikaels råd till andra som funderar på att anlita konsulter via Digital Dividend är att vara beredd på att bli ifrågasatt om nuvarande arbetssätt och tillvägagångssätt och välkomna det då det ger ett stort mervärde.

KONTAKTA OSS FÖR EN FRI IT-KONSULTATION

Behöver du hjälp med att förstärka ditt team, alternativt saknar ett team och behöver hjälp? Fyll i formen nedan för att få en fri konsultation och få veta hur Digital Dividend kan hjälpa er med att få ert företag att växa

    Bevisa att du är människa genom att välja Flagga.

    VAD HÄNDER HÄRNÄST?

    • Vår support kontaktar dig inom kort efter att ha läst om era behov
    • Om du har bett om det, så signerar vi en NDA för att säkerställa högsta nivå av dataskydd
    • Vår säljkontakt sätter sedan ihop ett omfattande projekt och affärsförlag (kan exemplevis innehålla estimerad tidslinje, investering, lista på CV över konsulter, m.m.)
    • Det dedikerade teamet för ditt projekt kan börja arbeta inom 10 dagar